Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.
Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082
Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082
umí někdo testace ?
Re: umí někdo testace ?
Ahoj, čtu to tady a koukám, že na zelený se mi to asi postavit nepodaří, když je auto normálně v registru. Poradí někdo, kam s Landcruiserem v Praze na klubovou testaci?
Dík.
Dík.
Re: umí někdo testace ?
zdar chlapi, kdo umi testaci kolem Kolina? Jednalo by se o testaci na audi coupe quattro s rv 1985
-
- vysočíňan
- Příspěvky: 2603
- Registrován: So 20.06.2009, 8:38
- Auto: ex Toyoda 4runner 2, 4Efi, Nissan Patrol K160, LC KZJ73
- Místo/Bydliště: srdcem v blátě
- Stav: Offline
Re: umí někdo testace ?
Už od poslední debaty odtekla nějaká voda... Je tu někdo kdo se orientuje v aktuální problematice? Došlo k nějakým změnám?
Na Classic cars Bohemia, což je podle mě docela relevantní zdroj ( https://www.veteran-prodej.cz/2018/jak- ... ranske-rz/ ) píšou mimo jiné, že... "U testace musí být vždy zachováno šasi či samonosná karoserie. Tam je umístěno výrobní číslo, které slouží k identifikaci vozidla. Dále mohou být z pěti hlavních skupin pouze dvě odlišné od originálu. Těmi skupinami jsou motor, převody, kola, odpružení a řízení" Takže tam může bejt jinej motor a kola a testaci to dostane?!?
v dalším odstavci ale je:
"Co musí váš veterán splňovat pro získání průkazu historického vozidla
původní typ motoru a převodovky
dobrý technický stav a bezchybná funkčnost
původní typ a rozměry ráfků
karoserie bez koroze..........." a další věci
mohl by to někdo erudovanej vysvětlit? Díky
Na Classic cars Bohemia, což je podle mě docela relevantní zdroj ( https://www.veteran-prodej.cz/2018/jak- ... ranske-rz/ ) píšou mimo jiné, že... "U testace musí být vždy zachováno šasi či samonosná karoserie. Tam je umístěno výrobní číslo, které slouží k identifikaci vozidla. Dále mohou být z pěti hlavních skupin pouze dvě odlišné od originálu. Těmi skupinami jsou motor, převody, kola, odpružení a řízení" Takže tam může bejt jinej motor a kola a testaci to dostane?!?
v dalším odstavci ale je:
"Co musí váš veterán splňovat pro získání průkazu historického vozidla
původní typ motoru a převodovky
dobrý technický stav a bezchybná funkčnost
původní typ a rozměry ráfků
karoserie bez koroze..........." a další věci
mohl by to někdo erudovanej vysvětlit? Díky
"Dnešní demokracie znamená pouze svobodu vybrat si jedince kteří nás okradou"
Re: umí někdo testace ?
V problematice se orientuju, ale nevím, nad čím špekuluješ.
Prostě pro otestování na historickou původnost má být vozidlo maximálním způsobem původní, splňovat stáří a daný typ se již nesmí vyrábět.
Dál to má vícero hledisek a možností, podle kterých se vozidla dělí do tříd zachovalosti a původnosti.
Ideální stav samozřejmě je, že někdo v roce 1920 nové vozidlo nakonzervoval a uložil pro příští generace. Takových ale moc není, že... Takže pak přichází ke slovu jako druhá nejcennější vozidla, která jsou v původním stavu, ale samozřejmě stářím a používáním opotřebená. No a ta, pokud vyhovují nejen původností, ale i technickým stavem pro provoz na PK, mohou také dostat ZRZ HV a být na nich provozována. Ani tady bysme nevystačili a přichází ke slovu tedy auta částečně nebo celkově opravená. Ta se holt již nedochovala v původním použitelném stavu a musela být - ideálně co nejvěrněji - opravena do co nejpůvodnějšího vzhledu a stavu. Toho lze dosáhnout buď z dílů jednoho konkrétního auta, dílů posbíraných z vícero aut stejného typu, použitím přiměřeného počtu replik nahrazujících nedostupné díly a nebo i použitím alternativních náhrad, pokud jiná věrnější možnost prostě není.
Další kapitolou jsou pak dobové úpravy. Historicky původní nemusí být jen vozidlo v továrním provedení, ale pokud majitel prokáže, že vozidlo bylo v předmětné době (momentálně -30+let, ve vzduchu je možnost, že to FIVA vrátí na -40+let) upraveno a v této úpravě bylo schváleno pro provoz na PK, tak ho lze také otestovat a případně provozovat na ZRZ HV.
Za zmínku stojí ještě repliky, kdy lze otestovat i vozidla, která byla vyrobena mimo dobu výroby původního typu, ale splňují stáří a byla schválená pro provoz na PK (např.replika Bugatti vyráběné ve dvacátých letech, kterou někdo vyrobil a provozoval v šedesátých letech).
Prostě pro otestování na historickou původnost má být vozidlo maximálním způsobem původní, splňovat stáří a daný typ se již nesmí vyrábět.
Dál to má vícero hledisek a možností, podle kterých se vozidla dělí do tříd zachovalosti a původnosti.
Ideální stav samozřejmě je, že někdo v roce 1920 nové vozidlo nakonzervoval a uložil pro příští generace. Takových ale moc není, že... Takže pak přichází ke slovu jako druhá nejcennější vozidla, která jsou v původním stavu, ale samozřejmě stářím a používáním opotřebená. No a ta, pokud vyhovují nejen původností, ale i technickým stavem pro provoz na PK, mohou také dostat ZRZ HV a být na nich provozována. Ani tady bysme nevystačili a přichází ke slovu tedy auta částečně nebo celkově opravená. Ta se holt již nedochovala v původním použitelném stavu a musela být - ideálně co nejvěrněji - opravena do co nejpůvodnějšího vzhledu a stavu. Toho lze dosáhnout buď z dílů jednoho konkrétního auta, dílů posbíraných z vícero aut stejného typu, použitím přiměřeného počtu replik nahrazujících nedostupné díly a nebo i použitím alternativních náhrad, pokud jiná věrnější možnost prostě není.
Další kapitolou jsou pak dobové úpravy. Historicky původní nemusí být jen vozidlo v továrním provedení, ale pokud majitel prokáže, že vozidlo bylo v předmětné době (momentálně -30+let, ve vzduchu je možnost, že to FIVA vrátí na -40+let) upraveno a v této úpravě bylo schváleno pro provoz na PK, tak ho lze také otestovat a případně provozovat na ZRZ HV.
Za zmínku stojí ještě repliky, kdy lze otestovat i vozidla, která byla vyrobena mimo dobu výroby původního typu, ale splňují stáří a byla schválená pro provoz na PK (např.replika Bugatti vyráběné ve dvacátých letech, kterou někdo vyrobil a provozoval v šedesátých letech).
-
- Diskuzní bůh, vládce guruů
- Příspěvky: 854
- Registrován: Čt 22.03.2012, 22:28
- Auto: Suzuki Baleno combi 4x4
- Místo/Bydliště: Litomyšl
- Věk: 45
- Stav: Offline
Re: umí někdo testace ?
Válí se mi tu plážová bugyna. Podvozek z brouka, laminátová karoserie. Jediný doklad, který k tomu je, je kupní smlouva z polského kovošrotu. Netuším, kdo a kdy auto postavil. Ani neznám výrobce té laminátové kastle. Z VINu vyčtu asi rok výroby toho původního brouka. Domnívám se, že přestavba na bugynu byla provedena v Polsku někdy v 70. letech. Usuzuji tak z dílů použitých na vozidle. Blinkry z Wartburga, páčky ze 125p, pásy VAZ, přední světla vypadají jako z PV3S. Rád bych věděl, jestli je způsob, jak na tom udělat testace a dostat to znovu na silnici, nebo jestli se s tím mám dát rovnou vyfotit. Prosím o info od někoho, kdo ví. Ne, že si myslí. Díky. 

Alkohol, podávaný v malých dávkách, neškodí v jakémkoli množství! (Hogo Fogo)
Cikáni jsou plémě nečisté, práce se štítící, druh druha okrádající, boha neuznávající. (Jan Amos Komenský)
Cikáni jsou plémě nečisté, práce se štítící, druh druha okrádající, boha neuznávající. (Jan Amos Komenský)